خطر افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان Psychedelia

خطر افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان







 یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی با اشاره به افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان، نسبت به تشدید آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه هشدار داد.
مجید ابهری در گفتگو با مهر گفت: نیروهای ناتو و آمریکایی که در افغانستان مستقرند تریاک را با قیمت گران‌تر از قاچاقچیان خریداری می‌کنند تا وارد ایران نشود. یکی از پیامدهای این اقدام آنها افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان‌گردان در کشور است.
وی افزود: تریاک‌های موجود در بازار تا 90 درصد از مواد زاید از مدفوع انسان تا شیر خشک و رنگ مو و زهره گاو است که بیماری‌های مختلف کبدی را برای مصرف کنندگان بدنبال خواهد داشت.
این آسیب‌شناس اظهار داشت: قیمت گران تریاک و تقلب در آن باعث رونق بازار شیشه و روانگردان‌های جدید شده است که با نام‌های مختلف برای فریب جوانان وارد بازار شده. درحالیکه ریشه اصلی آنها مفتامین بوده و رنگ و ظاهر آنها برای بازاریابی بیشتر عوض می‌شود.
به گفته ابهری، سکته‌های قلبی و مغزی، توهم، فراموشی و از بین رفتن حافظه کوتاه مدت، اخلال در تکلم و بینایی اصلی‌ترین عوارض مصرف روانگردان‌هاست.

 لازم است خانواده‌ها مراقب فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده تولیدکنندگان و یا عرضه کنندگان، برای جلوگیری از آلودگی بیشتر جامعه، آنها را به مراکز انتظامی معرفی کنند چرا که حضور این انگل‌ها در جامعه سبب نابودی فرزندان ما می‌شود.
وی ادامه داد: سال 93، سال افزایش آسیب‌های اجتماعی رفتاری است از همین رو متولیان فرهنگی در این سال که با عنوان شعار فرهنگ و مدیریت جهادی معرفی شده، باید فرهنگ شادی را در جامعه تعیین، معرفی و اجرا کنند و به فکر افزایش نشاط اجتماعی بویژه برای جوانان باشند در غیر این صورت شاهد افزایش خشونت‌های رفتاری، افسردگی و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود.

هیچ نظری موجود نیست: