چربی ها در مغز مانند مخدرهای قوی عمل می کنند.

پژوهشگران دریافته اند که چربی ها در مغز مانند مخدرهای قوی عمل می کنند.
پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لو پوئن نوشت، چرا ما می توانیم از خواب شبانه بلند شویم تا یک قطعه شکلات بخوریم اما هرگز برای جویدن هویج از خواب بلند نمی شویم.

 گروه پژوهشگران تحت سرپرستی سرژ لوکه در آزمایشگاه دانشگاه پاریس-دیدرو برای پاسخ گویی به این سوال شروع به تحقیق کرد و دست کم به بخشی از پاسخ دست یافت.
پاسخ این بود که تریگلیسریدها که از طریق چربی های غذایی وارد بدن ما می شوند می توانند در مغز ما تاثیر بگذارند و مانند مواد مخدر مستقیما بر جریان پاداش در مغر تاثیر گذاری کنند. نتایج این تحقیق بر روی موشها در مجله علمی مولکولار سایکیاتری منتشر شده است .
خوردن همواره با حس خوشایندی همراه است و همین حس ما را تشویق به خوردن می کند.

 قند و چربی ها دو منبع مهم تامین انرژی اندامهای بدن هستند اما مغز فقط از گلوکوز استفاده می کند. با این وجود در مرکز مغز و سازوکار پاداش آنزیمی وجود دارد که می تواند تریگلیسریدها را تجزیه کند .
سرژ لوکه و همکارانش برای اینکه علت این موضوع را بدانند بر روی موشها آزمایشهایی انجام دادند.

 آنان می دانستند اگر حق انتخابی وجود داشته باشد موشها غذاهای غنی از چربی را به غذاهای ساده ترجیح می دهند. پژوهشگران برای اینکه کار را ساده تر کنند روکردی اتخاذ کردند که می توانست تاثیر خوردن یک غذای خوب را شبیه سازی کند و آن تزریق مقادیر اندک چربی به طورمستقیم به مغز موشها بود.
 آنان متوجه شدند که با ورود مقدار بسیار کمی تریگلیسیرید به مغز، انگیزه فعالیت موشها برای اینکه چیز خوبی به دست آورند کاهش می یابد و فعالیت بدنی آنها به نصف می رسد.
 علاوه بر این موشی که به مغزش چربی تزریق شده بود بین انتخاب غذاهای پرچرب و ساده تعادل برقرار می کرد.
دانشمندان برای تایید دستیافته های خود اقدام به حذف آنزیمی کردند که موجب تجزیه تریگلیسرید در مغز می شود و مشاهده کردند با حذف این آنزیم انگیزه موشها برای دریافت پاداش به شدت افزایش می یابد و اگر حق انتخاب داشته باشند روی آوردن آنها به غذاهای غنی از چربی از حد میانگین بسیار فراتر می رود.

 دانشمندان متوجه شدند اگر مقدار تریگلیسرید در خون زیاد باشد مغز به آن عادت می کند و برای اینکه پاداش دریافت کند همانند سازو کاری که در معتادان به مواد مخدر دیده می شود رفتار می کند.


دنیای آرامش با شاهدانه ؟
بیاید از پایه دانش اندوزی کنیم ؟
تمامی انچه پژوهشگران تحت سرپرستی سرژ لوکه در آزمایشگاه دانشگاه پاریس-دیدرو  انجام داده اند ما در ایران بدون ازمایشگاه و ازمایش انجام داده و همان نتایج را قبلا  منتشر کرده ایم
اگر شما پایه و اساس  هر علمی را به خوبی بدانید می توانید بدون ازمایش و تجربه حدس بزنید که به احتمال بسیار زیاد در اینده در ان رشته  علمی چه تحولاتی روی می دهد
با دانستن پایه اصلی هر دانش دیگر حدس زدن اینکه در اینده چه اخباری در ان رشته به عنوان خبر های جدید و کشفیات نو منتشر می شود شما را متعجب نخواهد کرد
یکی از جالبترین پدیده های علمی  در جهان سیستم اندوکانابینوئید است سیستمی که با خوردن مواد چرب  در بدن انسان منجر به ازاد سازی ماده اناندامید (سعادت ) از کبد می شود و این ماده همچون مخدر های گروه کانابیس (شاهدانه ) روی مغز انسان اثرات ارامبخشی دارد ان زمان متوجه می شوید چرا زنان عصبی با خوردن غذای چرب چاق می شوند و چرا ماری جوانا و حشیش باعث افزایش اشتها می شود
امیدوارم شما دوستان هم همانند ما از پایه بخوانید و بدانید ان زمان لذت فهمیدن در شما انچنان زیاد می شود که نشعگی ان دست کمی از قویترین مواد مخدر در دنیا ندارد
opium.site: انچه باید در مورد کانابیس های صنعتی بدانیم (سه ...
opium.site: چرا به ما نشئگی تفکر کردن را آموزش نداده اند ...
opium.site: چرا مصرف حشیش و ماری جوانا باعث افزایش اشتها و ...
opium.site: سیستم اندوکانابینوئید چیست ...
opium.site: آناندامید Anandamide (آنانداماید ) anandamide و ...
opium.site: شاگرد بودا اناندا و ماده اناندامید و تی اچ سی و اثرات ...

هیچ نظری موجود نیست: