تلفن همراه هوشمند، ابزار جدید برای ترک اعتیاد به الکل جهت مشاوره پزشکی و دارویی، کافیست یک پیامک (با ذکر نام و شهرستان) به شماره 09128938468 ارسال نمایید.

تلفن همراه هوشمند، ابزار جدید برای ترک اعتیاد به الکل

      1
ظاهرا مشکل اعتیاد به نوشیدن مشروبات الکلی به عنوان یک بحران بسیار نامناسب در تمامی جوامع شناخته شده است و در آخرین تحقیقات از ابزار حدید برای رفع این مشکل استفاده شده است. تلفن همراه هوشمند، ابزار جدید برای ترک اعتیاد به الکل است که توسط دانشمندان پیشنهاد شده است.
این تحقیقات توسط دانشمندان مرکز سلامت دانشگاه مدیسون انجام شده است و درطی آن بر روی 271 بزرگ‌سال نظارت کامل داشتند تا ببینند تاثیر تلفن همراه بر روی مشکل اعتیاد به الکل تا‌چه‌حد خواهد بود.
 نخستین مورد ارائه شدن یک نرم‌افزار به نام A Chess بر روی تلفن‌همراه هوشمند این افراد بود و به مجرد اینکه فرد به وسوسه مصرف الکل می‌افتد باید از این نرم‌افزار استفاده می‌نمود. همچنین یک نرم‌افزار نظارت رفتاری نیز بر روی گوشی این افراد نصب شده بود که هروقت به محل فروش اینگونه موارد نزدیک می‌شدند با بوق هشدار آن‌ها را از خطر آگاه می‌ساخت.
مدیر پروژه که دیوید گوستافسن نام دارد  از نتایج این آزمایش به‌شدت ابراز رضایت نمود و معتقد بود که این نرم‌افزار می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد و به‌زودی به عرضه عمومی خواهد رسید.
همچنین این ‌ نرم‌افزار بر روی پلتفرم‌های متعدد قابل دسترسی خواهد بود تا مشکلی برای دسترسی عمومی به آن وجود نداشته باشد.
نام این نرم‌افزار در حقیقت Addiction Chess بوده است که معنای لغوی آن در زبان فارسی شطرنج اعتیاد است و درست مانند نام خود با ذهن کاربر بازی می‌کند. این نرم‌افزار امکاناتی مانند ارائه راه‌حل درشرایط بحرانی، ارائه بازی‌های فکری برای منحرف شدن ذهن از نوشیدن الکل و حتی دکمه‌ای برای ارسال پیام فوری به پزشک در صورت خارج از کنترل شدن وسوسه است که هریک می‌توانند به خوبی به فرد بیمار کمک کنند.
 همچنین از طریق این نرم‌افزار می‌وان به افراد دیگری که با این مشکل سروکار دارند دسترسی یافت  و با آن‌ها قرار ملاقات گذاشت تا تجربیات مثبت بین افراد جابجا شود.
1-2
در نتایج نهایی سرانجام درمیان این 271 نفر 95درصد موفق به ترک اعتیاد به الکل شدند که آمار بسیار مثبتی است و میزان تاثیر این نرم‌افزار را به خوبی نشان می‌دهد. ظاهرا علم به سمتی حرکت می‌کند که در آینده نه‌چندان دور باید انتظار رسیدگی به موارد بسیار زیاد و متنوعی بر روی تلفن‌های همراه هوشمند باشیم و نرم‌افزارهایی از این دست تنها نشانه‌‌ای از آینده پیش روی ما در عرصه فناوری تلفن‌های همراه است.
سازندگان A Chess اعلام کرده‌اند که قصد دارند بر اساس تجربیات کسب شده در بازه‌های زمانی منظم نرم‌افزار را بهینه‌سازی کنند تا بیشترین کاربرد ممکن برای کاربران به‌دست بیاید.
نوشته شده توسط: احمد محمدحسینی در تاریخ: ۰۹ فروردین, ۱۳۹۳ 

هیچ نظری موجود نیست: