لزوم اصلاح فرهنگ تعارف مواد مخدر به مهمان.

لزوم اصلاح فرهنگ تعارف مواد مخدر به مهمان
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر یکی از پایه‌های اساسی در جنگ نرم است که دشمن از این ابزار نهایت استفاده را می‌برد.
لزوم اصلاح فرهنگ تعارف مواد مخدر به مهمان
به گزارش عرش نیوز؛ علیرضا جزینی در جمع مردم الیگودرز در مسجد علی ابن ابی طالب (علیه السلام) این شهرستان گفت: مواد مخدر یک مسئله جهانی است که باعث نگرانی خیلی از افراد جامعه شده است و تعلق به قشر یا گروه خاصی ندارد.  
وی اظهار داشت: مواد مخدر اولین نگرانی و آسیب اجتماعی ازدید عموم مردم محسوب می شود و این یعنی مسئولیت در این حوزه بسیار سنگین است.
 
قائم مقام دبیرکل ستاد ادامه داد: نگرانی اعتیاد مربوط به همه آحاد مردم است. ابلاغ 11 گانه سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبری به مسئولین نشان‌دهنده این است که دغدغه مواد مخدر هم برای مسئولان و هم مردم وجود دارد.
 
جزینی تاکید کرد: باید خود ما فضا را مدیریت کنیم و اگر کاستی در منابع و برنامه‌ها وجود دارد با تدبیر و تعامل حل کنیم.
 
وی تصریح کرد: مواد مخدر یکی از پایه‌های اساسی در جنگ نرم تلقی می‌شود و دشمن از این ابزار نهایت استفاده را می‌برد که مقابله با آن نیازمند هم فکری و فرهنگ‌سازی است.
 
جزینی ادامه داد: براساس آمارهای سازمان ملل 242 میلیون نفر در جهان حداقل یکبار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده‌اند که این نشان‌دهنده این است که مواد مخدر یک تهدید جهانی به شمار می رود.
 
قائم مقام دبیرکل ستاد بیان کرد: متاسفانه در بعضی شهرها تعارف مواد به میهمان جزء آداب و فرهنگ آنها محسوب می‌شود وآن را نشانه احترام و عزت به میهمان می‌پندارند که این فرهنگ غلط باید با آموزش و آگاهی مردم به فرهنگ اصلاح شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین کارها در مبارزه با مواد مخدر رویکرد اجتماعی است که لازمه آن اعتماد اجتماعی است یعنی مردم صداقت مسئولین را در مبارزه با مواد مخدر درک کنند و وقتی مردم این اعتماد را احساس کردند در این مبارزه مشارکت خواهند داشت. منبع:ایسنا
آموزش فرهنگ اعتیاد به معنی فره هنگ اعتیاد به مواد مخدر و ...

هیچ نظری موجود نیست: