فروش عروسک‌های فروشنده مواد مخدر در آمریکا متوقف شد.

   
عروسک‌های ممنوع به شکل شخصیت های اصلی فیلم ساخته شده بودند

فروش عروسک‌های قهرمانان خطاکار یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی متوقف شده است.
به دلیل اعتراض گروهی از شهروندان آمریکایی، شرکت اسباب بازی "تویز آر آس" تصمیم گرفته است مجموعه عروسک‌هایی را که براساس مجموعه "بریکینگ بد" تولید و عرضه کرده بود از مراکز فروش و همچنین وبسایت خود جمع کند.
این عروسک‌ها از جمله شامل دو قهرمان اصلی فیلم بودند و این شرکت آنها را برای خرید توسط مجموعه‌داران در قسمت کالاهای بزرگسالان فروشگاه‌ها و همچنین از طریق وبسایت شرکت به فروش می‌رساند. عروسک‌ها به عنوان اسباب بازی کودکان عرضه نشده بودند.
سخنگوی شرکت در مورد سرنوشت این عروسک‌ها گفته است "باید بگویم که آنها به مرخصی نامحدود رفته‌اند."
مجموعه تلویزیونی "بریکینگ بد" ماجرای یک معلم شیمی دبیرستان به نام والتر وایت است که به سرطان مبتلا شده و برای پرداخت هزینه درمان و تامین آینده مادی خانواده‌اش، به ارتکاب جرم روی می‌آورد.
او با همدستی یکی از شاگردانش به نام جسی پینکمن و استفاده از امکانات آزمایشگاه دبیرستان، به تولید و فروش قرص متامفتامین روی می‌آورد.
عروسک‌های ساخته شده همراه با دو کیف کوچک اسباب‌بازی به فروش می‌رسید که یکی حاوی پول و دیگری حاوی مواد مخدر بود.
جمع‌آوری این عروسک‌ها حاصل فعالیت یک زن با نام مستعار "مامان" است که هفته گذشته با اعلام یک سایت اینترنتی، از مردم دعوت کرد شرکت فروشنده را برای جمع آوری عروسک‌ها تحت فشار قرار دهند. طی چند روز، این سایت توانست امضای هشت هزار نفر را به دست آورد.
در این سایت آمده است که فروش این عروسک‌‌ها می‌تواند به تجلیل و تشویق به ارتکاب جرم و مصرف مواد مخدر تعبیر شود و در نتیجه، مغایر ارزش‌های خانوادگی آمریکاییان است.
البته برخی از خریداران این عروسک ها از این نظر انتقاد کرده و آنها را یادگارهایی از یک سریال موفق تلویزیونی دانسته‌اند که قرار نبوده به عنوان اسباب بازی در اختیار کودکان قرار گیرد.
تاثیر سریال Breaking Bad در شیوع مصرف مخدر متامفتامین ...

هیچ نظری موجود نیست: