چرا ۲۶ سال مبارزه با مواد مخدر اثربخشی لازم را نداشت؟/عکس تزریق دزومورفین در ورید رانی در چهارراه مولوی در ماه محرم امسال !

چرا ۲۶ سال مبارزه با مواد مخدر اثربخشی لازم را نداشت؟/عکس تزریق دزومورفین در ورید رانی در چهارراه مولوی در ماه محرم امسال !   

معتادی درچهار راه مولوی در کنار خیابان در حال تزریق وریدی به  رانش است ماده مخدر تزریق دزومورفین است که به جای
هروئین به او فروخته شده است به علت  نبود نور عکس کمی تار است(دکتر یزدان نیاز( 


معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۴۹ درصد معتادان کارتن خواب کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، گفت: این تعداد رقمی حدود ۲۸ هزار نفر است.
بابک دین‌پرست در همایش صیانت از رهایافتگان از اعتیاد گفت: در سال ۶۷ که قانون مبارزه با مواد مخدر به تصویب رسید کاملاً مشخص بود که موضوع ساماندهی و درمان معتادان در دستور کار جدی قانون‌گذار است.
وی افزود: به همین دلیل در آن زمان به مقامات قضایی اجازه داده شد تا معتادانی که برای درمان‌شان اقدام نمی‌کنند تا ۱۲ سال روانه زندان کنند.
معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد: تا سال ۸۹ تقریباً تمامی راهکارهایی که تصور می‌شد در این حوزه اثربخش خواهد بود از جمله ایجاد و راه‌اندازی اردوگاه‌های کاردرمانی و حرفه‌آموزی، توطئه مراکز بازپروری، جمع‌آوری و انتقال معتادان به جزایر متروکه و... به اجرا گذاشته شد اما هیچ یک از آن‌ها اثربخشی لازم را نداشت.
به گفته وی عدم شناخت جنبه‌‌های پنهان پدیده اعتیاد و در نتیجه نادیده گرفتن برخی الزامات و ضرورت‌های لازم برای تکمیل چرخه درمان علت مؤثر نبودن این راهکارها بوده است.
دین‌پرست با بیان اینکه در پایان سال ۹۲ تعداد مراکز درمان و کاهش آسیب ۶ هزار و ۳۴۱ مورد بوده است، گفت: در مجموع ۷۶۴ هزار نفر در این مراکز پذیرش شده است که ۹۲ درصد مراکز غیر دولتی بوده است.
وی به راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در ۱۸ استان کشور اشاره کرد و گفت: شیوع‌شناسی سال ۹۰ در استان تهران نشان می‌دهد نرخ شیوع اعتیاد در تهران ۲.۹۳ درصد است.
معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲ مجموعاً ۵۱ هزار و ۸۰۰ نفر از معتادان کارتن خواب کشور در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به استان تهران بوده است.
وی خاطرنشان کرد: حتماً این سؤال در ذهن عزیزان نقش می‌بندد که چگونه برآوردها بر وجود ۵ تا ۷ هزار معتاد کارتن خواب در تهران دلالت می‌کرد اما در طول این مدت حدود ۵ برابر در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شده است که باید در پاسخ به این پرسش گفت: سال ۹۳ نیز هزار و ۵۰۰ معتاد کارتن خواب به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر افزوده شد که رقمی حدود ۲۸ هزار نفر را شامل می‌شود.
دین‌پرست راه‌حل مشکلات مربوط به معتادان ماده ۱۶ را دارای چهار ضلع دانست و گفت:‌ ضلع اول حاکمیت است که باید با ابلاغ قوانین و مقررات لازم، تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای درمان افراد، شناسایی و الحاق حلقه‌‌های مفقوده در چرخه درمان اعتیاد و حمایت از بهبودیافتگان به حل مشکل اعتیاد کمک کند.
به گفته دین‌پرست مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از سوی وزیر کشور به سازمان بیمه سلامت اختصاص داد تا به ارائه خدمات بیمه پایه و بستری معتادان اختصاص یابد. همین‌‌طور حداقل ۵ درصد از بودجه اشتغال کشور برای اشتغال بهبودیافتگان هزینه می‌شود.
معاون کاهش و مشارکت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضلع دوم و سوم را تکالیف و وظایف افراد بهبود یافته و همین‌طور خانواده این افراد عنوان کرد.
آنچنان که دین‌پرست می‌گوید ۳۸ درصد معتادانی که امروز جشن رهایی از اعتیاد آن‌ها گرفته می‌شود متأهل بوده و ۴۴ درصد آن‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند.


عبدالرضا رحمانی فضلی هم مرد مبارزه این میدان نیست ؟ درمان اعتیاد به ماری جوانا گل (مخدر گل ) با سیگاری کندر Marijuana Dependence and Treatment with smoking Boswellia
opium.site: نه شیر شتر نه شلاق بر پیکر ستاد مبارزه با مواد ...
opium.site: ضرورت زدن شلاق به کمر مسئولان مرتبط با مواد ...
opium.site: در حوزه‌ مواد مخدر شلاق را بردارید و بر پیکر ما ...
آیا خزنده به سوی آزاد کردن مواد مخدر می رویم opium.site: باید در برابر مواد مخدر سر خم کنیم ؟
opium.site: ماریجوانا و حشیش صنعتی spiceدولت ها را در مبارزه با مواد ...
opium.site: امروز اگر مسئولين نظام جمهوري اسلامي با مواد مخدر به سختي ...
opium.site: ای لشکر نشئگان آماده باش آماده باش برای فتح نشئگی آماده ...
opium.site: نشئگان گفتند »ریتالینی ریتالینی حیا کن نشئگی را ...
opium.site: ما آینده مواد مخدر را در ایران می بینیم ؟اگر ما برای شکست ...
opium.site: هفته مبارزه با مواد مخدر بر مبارزان مبارک بر معتادان ...
opium.site: اولین قانون مبارزه با مواد مخدر در چه سالی و در کدام کشور ...
  • ماده مخدر شیشه ایرانی (متکاتینون )(افدرون ) چیست ...
  • مخدر شیشه (متامفتامین ) موجب مرگ ناگهانی می شود Co...
  • جاستین بیبر،Justin Bieber خواننده نوجوان به کشیدن...
  • نحوه ترک اعتیاد مواد مخدر صنعتی چگونه است؟
  • معتادانی که با مخدر کریستال شیشه وایتکسی و پرمنگنا...
  • چه بوی علفی(ماری جوانا ) می آید

  • هیچ نظری موجود نیست: