تاثیر سریال Breaking Bad در شیوع مصرف مخدر متامفتامین ( شیشه ) در اروپا .

تاثیر سریال Breaking Bad در شیوع مصرف مخدر متامفتامین ( شیشه ) در اروپا

یک مرکز آکادمیک علمی در انگلستان مدعی شد که پخش سریال افسارگسیخته باعث کنجاوی مردم برای مصرف ماده مخدر شیشه شده است

  سریال Breaking bad محصول شبکه AMC از ژانویه ۲۰۰۸ نمایش خود را آغاز کرد.
این سریال مربوط به معلم شیمی به نام  والتر وایت،  است او  یک نابغه شیمی است   که از بد روزگار معلم دبیرستان شده است، و زمانی که  متوجه می شود مبتلا به سرطان ریه از نوع پیشرفته شده و امیدی برای ادامه زندگی ندارد   برای تامین آینده همسر باردار و پسر نوجوانش به آدم دیگری تبدیل می شود و به کمک شاگرد سابقش به تولید ماده مخدر متامفتامین (شیشه ) روی می آورد و البته جنسی که تولید می کند، خالص ترین مخدر متامفتامین (شیشه ) در  دنیاست.

سریال افسار گسیخته روندش طوری پیش می رود که دست آخر کارکتر اصلی سریال را فردی تماما مخالف آنچه در قسمت اول دیده اید نمایش می‌دهد.

این سریال تمرکز اصلیش بر روی ماده مخدری تحت عنوان "مت‌آمفتامین” که در بازار سیاه  ایران بنام «شیشه» معروف است تمرکز دارد.

تاثیر سریال Breaking Bad در شیوع مصرف شیشه در اروپا !

اما پایگاه تلگراف با انتشار خبری درباره این سریال نوشت : یک شخصیت برجسته دانشگاهی نسبت به افزایش تکان دهنده در استفاده از شیشه پس از پخش سریال افسارگسیخته در انگلستان و اروپا هشدار داد.

بر همین اساس مرکز مانیتورینگ مواد مخدر اروپا با انتشار یک گزارش کامل از شیوع متآمفتامین، که در بازار سیاه بنام «شیشه» معروف است هشدار جدی داده است.

در گزارش این مرکز آمده است که آلمان با داشتن بیشترین مصرف کننده این ماده مخدر در بین کشورهای اروپایی پیشتاز است و نزدیک به ۵۱درصد معتادین این کشور این ماده مخدر را استفاده می‌کنند.

همچنین بر طبق این گزارش مصرف شیشه در کشور انگلستان نسبت به سال گذشته ۴۰۰درصد پیشرفت داشته است.

تاثیر سریال Breaking Bad در شیوع مصرف شیشه در اروپا !

در همین حال الیس کشفورد استاد دانشگاه استفورد درباره اثرات سریال بریکینگ بد گفت : این درام آمریکایی را هم می‌توان سرزنش و هم تحسین کرد.

وی گفت : اگرچه بحث هنری و جذابیت های بصری این سریال که جوایز زیادی را در گلدن گلوب و امی کسب کرد را میتوان تحسین کرد اما از تاثیرات بد این سریال نمی‌توان غافل بود.

این نویسنده مشهور حوزه هنر گفت :نمایش تأثیر وحشتناک ماده مخدر شیشه می تواند اثر بومرنگ داشته باشد و موجب کنجکاوی در میان برخی از بینندگان شود که برای حتی یکبار هم شده این ماده را تست کنند!

وی ادامه داد : حتی اگر سریال افسارگسیخته جلوه ای بد از ماده مخدر شیشه یا مت‌آمفتامین را به نمایش بگذارد بازهم برای عده ای این مسئله تاثیر معکوس خواهد داشت.

جالب‌تر آنکه یک وبسایت خبری ایرانی، قسمت‌های مختلف این سریال را در صفحات خود منتشر می‌کند.





منبع: سایت ظهور 12

هیچ نظری موجود نیست: