افزایش مصرف مواد محرک بین دختران دانشجو در ایران

افزایش مصرف مواد محرک بین دختران دانشجو در ایران
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان را 2.5 درصد اعلام کرد و گفت: ‌دختران دانشجو بیشتر به سمت مصرف مواد محرک و دانشجویان پسر به مواد سنگین مثل هروئین و شیشه گرایش پیدا کرده‌اند.
 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، در رابطه با وضعیت مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان گفت: ‌تحقیقی در سال 92 در دانشگاه‌های وزارت علوم انجام دادیم که نشان داد نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان 2.5 درصد است که نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

وی ادامه داد: در این تحقیق مشخص شد وضعیت مصرف مواد مخدر در دختران دانشجو و در حوزه مصرف برخی داروها و مواد روان‌گردان نگران‌کننده است.

انجام پژوهش ملی در مورد وضعیت موادمخدر در دانشگاه آزاد

صرامی گفت:‌به همین دلیل این تحقیق را با هماهنگی دانشگاه آزاد نیز آغاز کرده‌ایم و از آذر پژوهش ملی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور را انجام می‌دهیم.

گرایش دختران دانشجو به موادمحرک و پسران دانشجو به شیشه و هروئین

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد نوع مصرف مواد مخدر گفت:‌دختران دانشجو در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم متأسفانه بیشتر به سمت مصرف مواد محرک رفته‌اند.

وی ادامه داد:‌ اما در دانشجویان پسر به دلیل نشانه‌روی قرص‌های ریتالین و داروهای روانگردان، حجم مصرف این مواد کاهش یافته اما گرایش آنها به مصرف مواد سنگین افزایش یافته است.

صرامی گفت:‌ مصرف مواد مخدر سنگینی مانند شیشه و هروئین در دانشجویان پسر بیشتر شده است و آنچه ما بر آن تاکید داریم،‌این است که گاهی نباید فقط یک ماده مخدر را در تیررس خود قرار دهیم و از سایر مواد غافل شویم.

شیوع الگوی مصرف چندماده‌ای مواد مخدر در جامعه

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در جمعیت عمومی نیز آنچه که می‌بینیم تغییر الگوی مصرف مواد مخدر است. در گذشته پس از تریاک، شیشه در رتبه دوم قرار داشت، اما اکنون الگوی مصرف چند ماده‌ای را داریم. این یک زنگ خطر اجتماعی است که باید همه دستگاه‌های فرهنگی به آن توجه کنند.

هیچ نظری موجود نیست: