مصرف «ترامادول» احتمال بروز حمله را در بیماران مبتلا به صرع افزایش می‌دهد

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران:

مصرف «ترامادول» احتمال بروز حمله را در بیماران مبتلا به صرع افزایش می‌دهد

  رئیس انجمن علوم اعصاب ایران با بیان اینکه بی‌خوابی، گرسنگی، استرس و فشار عصبی احتمال بروز حمله در بیماران مبتلا به صرع را افزایش می‌دهد گفت: مصرف برخی داروهای آرامبخش و انرژی‌زا نیز احتمال بروز این حملات را افزایش می‌دهد.
 
دکتر حسین پاکدامن  گفت: افزایش غیرطبیعی امواج در قسمتی از مغز موجب بروز بیماری صرع می‌شود که در این میان مصرف برخی از داروهای انرژی‌زا از جمله ترامادول در بیماران مبتلا به این بیماری احتمال تشدید و عود مجدد حمله را افزایش می‌دهد.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران افزود: مصرف این داروها آستانه تحریک را کاهش می‌دهد و در نتیجه فرد مبتلا به بیماری صرع دچار حمله مغزی می‌شود.
وی درباره عواملی که موجب تشدید بیماری در افراد مبتلا به صرع می‌شود گفت: بی‌خوابی، گرسنگی، استرس و فشار عصبی احتمال بروز عوارض و حملات بیماری صرع را در مبتلایان به این بیماری افزایش می‌دهد.
پاکدامن در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: حدود 52 میلیون نفر در جهان به بیماری صرع مبتلا هستند که بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد حدود 600 هزار نفر نیز در کشور ما درگیر این بیماری هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف برخی داروهای آرامبخش ماژور مانند لارگاکتیل، اسکازینا، هالوپریدول و پرفنازین و... احتمال ایجاد حمله در بیماران صرعی را افزایش می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست: