50 درصد سارقان به شیشه اعتیاد دارند/

50 درصد سارقان به شیشه اعتیاد دارند
ماده مخدر شیشهرئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بیش از 50 درصد سارقان به شیشه اعتیاد دارند و برای تامین مواد مخدر نسبت به سرقت اقدام می‌کنند.
سرهنگ مهدی قدمی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه اظهار کرد: بیش از 50 درصد جرائم خرد، شامل سرقت‌های داخل خودرو،‌ سرقت گوشی موبایل، کیف‌قاپی و ... توسط مجرمانی صورت می‌گیرد که به شیشه اعتیاد دارند.
وی با تبیین دلایل اقدامات مجرمانه توسط مصرف کنندگان ماده مخدر شیشه، تصریح کرد: معتادان ماده مخدر شیشه اعتماد به نفس کاذبی پیدا می‌کنند و از طرفی برای تهیه این ماده مخدر نیازمند پول هستند و به سرقت دست می‌زنند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: برخی از مصرف‌کنندگان شیشه به دلیل مشکلات روحی روانی که پیدا می‌کنند به رفتارهای غیر اخلاقی اقدام می‌کنند.
وی با ابراز نگرانی از ترویج مصرف شیشه بین جوانان به ویژه دختران گفت: خانواده‌ها برای پیشگیری از وقوع این جرم در جامعه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.
قدمی با اشاره به تاثیر فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها برای پیشگیری از برخی وقایع ناگوار، بیان کرد: در دو دهه گذشته همه روزه شاهد شمار کودکان بسیاری بودیم که دست در چرخ گوشت کرده و خانواده با نگرانی آنان را به بیمارستان می‌رسانند ولی امروز به دلیل فرهنگ‌سازی مناسبی که در سطح جامعه و خانوده‌ها صورت گرفته است اثری از این واقعه تلخ در جامعه نیست.
وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری از اعتیاد فرزندانشان متذکر شد: خانواده‌ها نقش کمرنگی در زمینه پیشگیری از اعتیاد دارند تا جایی که بسیاری از جوانان و نوجوانان بدون هر گونه پیشینه مصرف مواد مخدر با پیشنهاد دوستانشان به دام اعتیاد گرفتار شدند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: تا زمانی که والدین خانواده اعتیاد داشته باشند نمی‌توان از فرزندان آنان انتظار داشت در دام اعتیاد گرفتار نشوند.
وی اضافه کرد: مصرف شیشه بین جوانان تحصیل‌کرده و در سطح دانشگاه‌ها ترویج یافته است که این مسئله بیش از پیش نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.
قدمی بیان کرد: باید به یک باور برسیم که اگر مواد مخدر رایگان هم توزیع شد از مصرف آن خود‌داری کنیم که آموزش در رسیدن به این مهم تاثیرگذار است.
رئیس پلیس آگاهی استان قم خاطرنشان کرد: مبارزه مقطعی برای پیشگیری از وقوع جرائمی مانند حمل و مصرف شیشه تاثیرگذار نیست بلکه باید فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در این زمینه صورت بگیرد و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

هیچ نظری موجود نیست: