آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از مهدهای کودک آغاز شود

استاندار فارس:

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد از مهدهای کودک آغاز شود


استاندار و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، گفت: با ارایه آموزش‌های لازم و به موقع در زمینه‌های پیشگیری از اعتیاد در مهدهای کودک و مدارس می‌توان نقش موثری در مبارزه همه جانبه با اعتیاد داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سید محمد احمدی در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: مسئله اعتیاد و قاچاق مواد مخدر مسئله مهم و حساسی است که باید همه آحاد جامعه در مبارزه همه جانبه با آن تلاش کنند.

استاندار فارس افزود: می‌توان با کمک آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه یک نهضت بزرگ برای نابودی اعتیاد و عرضه مواد مخدر راه‌اندازی کرد و از ظرفیت جوانان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب برای رقم زدن کشوری بدون مواد مخدر و اعتیاد استفاده کرد.

وی بیان کرد: وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی در استان فارس ظرفیتی مناسب برای استان به وجود آورده است. دستگاه‌های مسئول باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان استان در زمینه فرهنگ‌سازی برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کنند.

احمدی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مبتنی بر اصول علمی را ضروری دانست و گفت: ترویج راهکارهای فرهنگی و آگاه‌سازی مبتنی بر اصول علمی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از اعتیاد در بین افراد جامعه داشته باشد.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، بر درمان و حمایت‌های اجتماعی از معتادان تاکید کرد و گفت: باید تمامی دستگاه‌ها با تمام ظرفیت خود موضوع جمع‌آوری، نگهداری و درمان معتادان را به طور جدی، دنبال و پیگیری کنند.

محمدرضا ابراهیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات شورا در 9 ماهه سال‌جاری، بر تلاش مضاعف در راه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد حساسیت لازم و تقویت فرهنگ مبارزه با مواد مخدر در بین تمامی اقشار جامعه، همه را در برابر این بلای خانمانسوز بسیج کنیم.

وی افزود: مبارزه با مواد مخدر تنها با تلاش یک دستگاه و ارگان به نتیجه نمی‌رسد، بلکه لازم است تا در سایه مشارکت جمعی، تمامی امکانات و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ در این راه قدم بردارند. انتظار داریم کمیته‌های مختلف و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تمام توان اجرای برنامه‌های خود را برای اجتماعی کردن امر مبارزه ادامه دهند تا در فرصت باقی‌مانده از سال بتوانیم شاهد تلاش فراگیری در این ارتباط باشیم.

هیچ نظری موجود نیست: