ابتلای۲۷درصد جمعیت کارگری کرمانشاه به مواد مخدر صنعتی و/مرگ ۹۴نفربر اثر اعتیاد

ابتلای۲۷درصد جمعیت کارگری کرمانشاه به مواد مخدر صنعتی و/مرگ ۹۴نفربر اثر اعتیاد
کرمانشاه- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از ابتلای ۲۷ درصد جمعیت کارگری استان به مواد مخدر صنعتی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی شمشیری پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، اظهار داشت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر موضوع پیشگیری در اولویت قرار دارد، ضمن اینکه آموزش، اطلاع رسانی و آگاه سازی جوانان از مضرات این مواد نیز بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به برنامه های دشمنان برای ضربه زدن به جوانان کشور، افزود: نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه کشور است و مواد مخدر عاملی برای از بین بردن این سرمایه ها است.
شمشیری گفت: یکی از دلایل اصلی روی آوردن جوانان به مواد مخدر، لذت است، لذا در صورتی که مضرات استفاده از این مواد به خوبی برای جوانان تشریح شود، تاثیر خوبی در عدم مصرف از سوی آنها خواهد داشت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه همچنین به اهمیت اقدامات فرهنگی در بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با تعاملات صورت گرفته و کمک های اداره اطلاعات و همچنین نیروی بسیج، طی ۱۵ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه کشف مواد مخدر در استان کرمانشاه انجام گرفته است.
وی همچنین خواستار بازدیدهای مستمر از کمپ های ترک اعتیاد شد و افزود: بهزیستی استان کرمانشاه در این رابطه اقدامات خوبی را انجام داده است.
شمشیری در ادامه با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد در کشور، خاطر نشان کرد: در خصوص استفاده از مواد مخدر بیشترین نگرانی در رابطه با دانش آموزان، دانشجویان و قشر کارگری وجود دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود، یک درصد جمعیت دانش آموزی کشور به مواد مخدر اعتیاد دارند، لذا باید حساسیت بیشتری در این حوزه به خرج داد.
وی با اشاره به مبتلا بودن ۲۷ درصد جمعیت کارگری کرمانشاه به مواد مخدر صنعتی، یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۹۴ نفر در استان به این علت جان خود را از دست داده اند.

هیچ نظری موجود نیست: