فناوری جدیدی برای رفع آسیب نخاعی

۱۳۹۳/۱۱/۰۱
یک فناوری جدید به نام «ای - دیورا» با یک آزمایش موفقیت آمیز نشان داد این امکان وجود دارد سلول‌های عصبی قطع شده یا آسیب دیده اعضا را بتوان با کاشت گیرنده، دوباره به سلول‌های نخاع مرتبط کرد.
به گزارش خبری که روز ۳۰ دی‌ ماه در روزنامه تلگراف منتشر شده، این کاشت گیرنده عصبی خصوصیت‌هایی دارد که بدن آن را پس نمی‌زند.
«استفانی لاکور» مدیر اجرای این پروژه در موسسه پلی‌‌تکنیک فدرال لوزان، می‌گوید: «ارتباط با سلول‌های عصبی و کاشت گیرنده‌ها ممکن است ولی بدن آن را پس می‌زند. چون عضو کاشت شده رفتاری مثل بافت بدن ندارد و به همین دلیل عفونت پیش آمده و عضو پس زده‌ می‌شود.»
وی می‌افزاید: «ما نوعی گیرنده قابل کاشت توانستیم بسازیم که هم نرم است، هم قابلیت انعطاف دارد و هم مانند ماهیچه کش می‌آید. این گیرنده می‌تواند هم محرک الکتریکی و هم محرک شیمیایی را منتقل کند.»
به گزارش وبسایت «هایر لرنینگ» - آموزش بالاتر – و به گفته خانم لاکور، با کاشت این گیرنده، تیم تحقیقی توانسته توان راه رفتن به موش‌های مورد آزمایش که قطع نخاع شده بودند، بازگرداند. پس از کاشت و بعد از چند هفته تمرین، موش‌هایی که قطع نخاع بودند، توانستند دوباره راه بروند.
«جان هانت»، رییس بخش مهندسی درمانی دانشگاه لیورپول هم گفته این تحقیق اجازه می‌دهد افقی تازه به سمت بهبود بیماران با اختلال نخاعی، گشوده شود.
این گیرنده می‌تواند بدون ایجاد هیچ‌گونه آسیبی به نخاع وصل شود، و پیام‌های ارسالی را به عضو منتقل کند.
فناوری «ای دیورا» e-Dura به معنای سخت‌شامه الکترونیک - E-Dura Mater- نام گرفته و رفتارهای بافت‌های دربرگیرنده نخاع را تقلید می‌کند.
منبع رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست: