سعید صفاتیان :ماده مخدر اسپایس هنوز به ایران نیامده است ؟ اسپایس همان شاهدانه ژنتیکی است

اسپایس مخدر جدید که جان جوانان را می گیرد     

اسپایس مخدر جدید که جان جوانان را می گیرد
مقامات وزارت بهداشت سوئد اعلام کرده‌اند که ماده مخدری موسوم به «اسپایس» یا همان ادویه، جان بسیاری از جوانان و نوجوانان را در سال گذشته میلادی گرفته است. ادویه یک نوع ماری جوانای غیرطبیعی و شیمیایی است که به ندرت در اختیار نوجوانان و جوانان این کشور قرار دارد. بسیاری از مصرف کنندگان این ماده مخدر دچار اوردوز و توهمات شدید شده و جانشان را از دست می‌دهند.
 
سعید صفاتیان، رئیس کار گروه کاهش تقاضا در کمیته مستقل مبارزه با موادمخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این ماده مخدر هنوز به کشورمان وارد نشده و مورد مصرف قرار نگرفته است.
- آیا یک بار مصرف روانگردان بونسای ترکیه اثراتی مشابه با مخدر کروکودیل دارد
 
وی در مورد این ماری جوآنای غیر طبیعی گفت: با تغییرات ژنتیکی اعمال شده در گیاه شاهدانه، میزان ماده «دلتا تی اچ سی» در ماری جوآنا افزایش می‌یابد که این موضوع می‌تواند منجر به مرگ مصرف کننده شود.
 
به گفته این روانپزشک اعتیاد، افزایش توهم‌زایی، بالا رفتن درصد ابتلا به افسردگی، احتمال فرو رفتن فرد در هذیان، خودکشی و دگر کشی و تحریک پذیری از اثرات مصرف این ماده مخدر است که در بسیاری از موارد به مرگ مصرف کننده می‌انجامد.
 
وی با تأکید دوباره بر این موضوع که در جلسات حوزه مقابله و پیشگیری موردی از وجود و مصرف این ماده مخدر در کشور گزارشی نرسیده گفت: وقتی ماده مخدر جدیدی وارد بازار می شود به سرعت میان معتادان شناخته می‌شود و ما نیز از وجود آن با خبر می‌شویم. خوشبختانه این ماده مخدر جدید هنوز راهی به کشورمان پیدا نکرده است اما لازم است که مسئولان مبارزه با مواد مخدر نسبت به این ماده مخدر حساس شده تا بتوانند جلوی ورود این ماده به بازار را با اطلاع رسانی سریع و کافی در مورد توهمات و اثرات این ماده بگیرند

هیچ نظری موجود نیست: