درخواست همکاری استاندار از مردم استان برای مبارزه با مواد مخدر


درخواست همکاری استاندار از مردم استان برای مبارزه با مواد مخدر


دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
 استاندار سیستان و بلوچستان از مردم استان خواست برای شناسایی قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر که آسیب های فراوانی به جامعه می زنند با نیروهای درگیر مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند.
به گزارش گندمــ پرس به نقل از  روابط عمومی استانداری، مهندس علی اوسط هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیتهای مردمی برای مقابله با مواد مخدر و حساس کردن جامعه نسبت به مخاطرات و آسیب های مواد افیونی، خواستار آموزش مباحث پیشگیری از مواد مخدر در مدارس و مراکز علمی و فرهنگی استان شد.
استاندار با بیان اینکه برخورد با سرباندهای مواد مخدر از ضروریات و اولویت های استان است، اظهار داشت: توفیقات به دست آمده در برخورد با سرباندهای مواد مخدر، منطبق با وسعت آلودگی در سطح استان نیست.
گزارش های ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی استان حکایت از این دارد که بیشترین لبه تیز قانون متوجه حمل کننده و توزیع کننده خرد مواد مخدر در منطقه است.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: افزایش شمار زندانیان در این بخش، نشان دهنده عملکرد خوب دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است. وی گفت: کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر در سطح جامعه نیازمند وسعت بخشیدن به فضای مبارزه مردمی و تشویق اقشار مختلف به همکاری بیشتر با نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی است.
مهندس هاشمی افزود: باید کانون تمام فعالیتهای فرهنگی ، پیشگیری و آموزش بر روی آموزش و پرورش متمرکز شود واجرای برنامه های آموزشی مناسب برای ۵۶۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان، نقش مهمی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر در سطح خانواده ها خواهد داشت.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۴ هزار رابط بهداشتی خود برای آموزش خانواده ها و اجرای مباحث پیشگیری از مواد مخدر استفاده کند

فرماندار الیگودرز: اطلاع‌رسانی نقش به‌سزایی در کاهش مصرف ...
کعب‌الاحباری به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر و اطلاع رسانی های ...

هیچ نظری موجود نیست: