معرفی وزیر جدید وزارت مبارزه با مواد مخدر (افغانستان )

معرفی وزیر جدید وزارت مبارزه با مواد مخدر

انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی؛  پوهندوی سلامت عظیمی وزیر جدید مبازه با مواد مخدر را به کارمندان این وزارت خانه  معرفی نمود.
در جلسه ای  که در تاریخ دوم اردیبهشت  سال 1394 در تالار کنفرانسهای وزارت مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود؛ انجنیرمحمد خان معاون اول ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، پوهندوی سلامت عظیمی وزیرمبارزه با مواد مخدر، حمدالله محیب رییس برنامه‌های ریاست جمهوری،  و برخی از وکیلان مردم در مجلس و تمام کارمندان وزارت مبارزه با مواد مخدر شرکت کرده بوند .
در ابتدا مدیر  مالی و ادرای وزارت مبازه با مواد مخدر انجنیر محمد ابراهیم در ضمن خوش‌آمد گویی  به مهمانان،  ریاست جدید اقای   پوهندوی سلامت عظیمی را به  وزارت مبارزه با مواد مخدر را تبریک گفته افزودند: "در نبود کابینه مشکلات وجود داشت که ما هم جزو آن مشکلات بودیم. اما هیت رهبری و کارمندان وزارت از تمام تجارب خود در نبود وزیر قانونی کار گرفته اند و تلاش زیاد کرده اند، موضوع مواد مخدر یک مشکل افغانی نیست اگر از بعد داخلی آن فکر کنیم باید مبارزه صورت گیرد اما خیلی یک کار مشکل است که ما بتوانیم به تنهایی بدون یک هماهنگی جهانی کاری بزرگی انجام دهیم. وزرای گذشته هم تلاش کردند از آنها تشکر میکنیم."
ایشان افزودند:"من به نماینده گی از تمام کارمندان درحضورمعاون اول اجراییه وعده میدهم که تلاش خود را میکنیم تا رضایت خدا و مردم خود را بدست آوریم."
انجنیرمحمد خان معاون اول اجراییه حکومت وحدت ملی بعد از تبرکی به وزیر مبارزه با مواد مخدر میگویند:" امروز روز عید به افغانها است که از همه زیادتر به وکلا تبریک میگویم. از وزیرصاحب خواهشمندیم که تا توانمندی‌های خود را به حیث زن به تمام مردم بخصوص کسانی که منکر داشتن ظرفیت زنان هستند نشان بدهند تا آنها بدانند که زن در کنار مادر بودن تواناییهای زیاد دیگر هم دارد."
معاون اول اجراییه میگوید:" مواد مخدر یک چهره زشت به جهان از افغانستان معرفی کرده است در حالیکه بانیان و تشویق کننده‌گان مواد مخدر اینها نیستند. همانطوری که معین صاحب گفتند مواد مخدر یک پدیده بیرونی است و بالای ما تحمیل شده؛ امیدواریم که خواهر محترم ما تلاش خود را کند تا این لکه از دامن افغانستان پاک شود."
در آخر ایشان علاوه نمودند:" چند مسله در بخش مبارزه با مواد مخدر مهم است اول بالای قاچاقبران رحم نشود باید افشا شده و به پنجه قانون سپرده شود، دوم بدیل معیشت باید به فامیلهای نیازمند و متاثر از پدیده مواد مخدر رسانده شود و اطمینان حاصل شود و سوم باید برخی موادی که از قاچاقبران بدست میاید یک فکر در موردش شود و اگر کشورهای دنیا به آن در بخش ساختن ادویه ضرورت داشته باشد فروخته شود."
پوهندوی سلامت عظیمی وزیرجدیدالتقرر وزارت مبارزه با مواد مخدر ضمن سپاسگذاری گفتند:" از اعتماد رهبری حکومت به مقام زن و حفظ توازن حضور زن در کابینه که بالای من کردند تشکر. تمام تلاش خود را میکنم که خاطر کسانی که سر من اعتماد کردن را با کار و تلاش خستگی‌ناپذیر خوش نگهدارم. ما همه تلاش خود را میکنیم که در عرصه تامین وحدت ملی کار کنیم و از تمام امکانات در خدمت گذاری به کشور دریغ نخواهیم کرد البته به مشوره وکلای محترم که شرط آن هماهنگی با وکلای مردم افغانستان است."
خانم سلامت عظیمی  موجودیت مواد مخدر در افغانستان را بسته به عوامل زیادی مثل فقر، عدم حاکمیت قانون و جهل دانسته و افزود: "ما تلاش خود را بخاطر کنترول مواد مخدر خواهیم کرد. امیدوارم که تمام این تلاشها بخاطر آوردن عزت و آبروی افغانستان پاسخگو باشد. درآخرجادارد که  از وزرای محترم گذشته و کارمندان وزارت درمرکز و ولایات بخاطر تلاشهای‌شان تشکر کنم. "
سید انور سادات و خانم قدریه یزدان پرست هم تقرری پوهندوی سلامت عظیمی را بحیث وزیر مبارزه با مواد مخدر تبریک گفته و آقای سادات از طرح آقای محمد خان معاون اول ریاست اجراییه مبنی به قانونی شدن مواد مخدر پشتیبانی کرده و وعده همکاری پارلمان افغانستان را با او داده.
قابل یادآوری است که فرمان تقرری پوهندوی سلامت عظیمی از سوی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان توسط حمدالله محیب رییس برنامه‌های مقام عالی ریاست جمهوری به حاضران خوانده شد.

هیچ نظری موجود نیست: