چنددرصد دانشجویان یزد دودی‌ اند؟

چنددرصد دانشجویان یزد دودی‌ اند؟
قائم مقام مدیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پارسال ۶۷۰هزار معتاد تحت درمان قرار گرفتند و بابت درمان آنها ۳۰میلیارد تومان هزينه شد اما در خوش بینانه ترین حالت فقط ۲۰ درصد آنها درمان قطعی می شوند.
به گزارش تابناک یزد، علیرضا جزینی، در نشستی خبری در استانداری یزد با بیان اینکه بازگشت به اعتیاد عوامل مختلفی دارد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین دلایل گرایش به اعتیاد یا بازگشت مجدد افراد درمان شده، بیکاری است و به نظر می رسد رفع مشکل بیکاری بتواند آمار اعتیاد را تا حد زیادی کاهش دهد.
وی عنوان کرد: سال گذشته طرح جمع آوری خرده فروشان و معتادان از برنامه های اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر بود که در قالب این طرح پنج هزار و ۲۰۰ نفر دستگیر شدند و ۹۳۰ معتاد در بین آنها شناسایی و تحویل مراجع قضایی و کمپها شدند.
جزینی تاکید کرد: موضوع درمان برای ما بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل کنترل مراکز و کمپ های ترک اعتیاد در دستور کار است و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ مرکز درمان غیرمجاز اعتیاد در سطح کشور وجود دارد.
وی همچنین تصریح کرد: در حوزه پیشگیری نیز قرار است ۱۰ درصد اعتبار فرهنگی شهرداری ها برابر مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر و شورای اجتماعی کشور در اختیار مراکز پیشگیری از اعتیاد قرار گیرد.
جزینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمارهای موجود در زمینه اعتیاد در دانشگاه های کشور عنوان کرد: متاسفانه ۲.۶ درصد دانشجویان دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم معتاد هستند.
وی افزود: ۱۳ درصد دانشجویان یزد سیگار می کشند، ۲۰ درصد قلیان مصرف می کنند، ۱.۲ درصد ترامادول می خورند و شش دهم درصد نیز ریتالین مصرف می کنند که همه این موارد می تواند معتاد شدن آن را تسریع کند.
قائم مقام مدیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین با بیان اینکه در کشور حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر معتاد هستند، گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد معتادان را بانوان تشکیل می دهند که ۴۵ درصد از بانوان معتاد به دلیل استفاده از سرنگ مشترک و دیگر عوامل به ایدز مبتلا شده اند.
جزینی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در سال گذشته در سطح کشور، ۵۵۵ تن موادمخدر کشف شد که یزد با کشف ۲۲ تن، رتبه هشتم کشور در زمینه کشفیات موادمخدر را از آن خود کرده است.
وی با بیان اینکه در کشفیات سال گذشته موادمخدر استان یزد، تریاک با ۱۸ تن، حشیش با دو تن و مرفین با یک تن، رتبه اول تا سوم را دارند، عنوان کرد: یک تن دیگر از کشفیات موادمخدر استان یزد شامل شیشه، کراک، هروئین و ... بوده است و همین نسبت، در مورد کشفیات سطح کشور نیز صدق می ‌کند اما در زمینه مصرف، تریاک در رتبه اول و شیشه در رتبه دوم قرار دارد.
دانشجوی معتاد به مت امفتامین (شیشه ) در زندان مجبور شد ادرار ...
کشف ماده مخدر جدید با مارک " احمدی نژاد " با یک هلال ماه و سه ...

هیچ نظری موجود نیست: