فعالیت 37 انجمن مردم نهاد گیلان در زمینه پیشگیری از اعتیاد/آمار سازی دیگری از ستاد مبارزه با مواد مخدر


فعالیت 37 انجمن مردم نهاد گیلان در زمینه پیشگیری از اعتیادآمار سازی دیگری از ستاد مبارزه با مواد مخدر


آمار سازی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران
طبق  اظهارات  رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد در ایران  که بر اساس گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر است عنوان شده  در ایران بیش از  1200  سازمان مردم نهاد در زمینه پیشگیری و درمان  اعتیاد فعالیت می‌کنند و ما هر روز از خرداد امسال شاهد مصاحبه های هستیم که مسئولین در هر شهرستان صحبت از تعداد زیادی  سازمان های مردم نهاد در حوزه اعتیاد می کنند تا بلاخره تعداد جمع انها به 1200 برسد تا گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران به دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد  بشه 1200 تا NGO , بعد  از  گروه مینی  دوبلین  سهم مالی بیشتری  بابت  NGO ها بگیرند


مدیرکل بهزیستی گیلان از فعالیت 37 انجمن مردم نهاد این استان در زمینه پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر 500 هزار نفر آموزش داده شدند.
 محمدرضا پارسی امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد ، نسبت به شیوع مواد مخدر صنعتی ابراز نگرانی کرد.
وی با تاکید بر لزوم تقویت فعالیت های بخش دولتی در زمینه مقابله با اعتیاد، افزود: دولت و ملت باید در کنار هم برای مصون نگه داشتن جوانان از آسیب اعتیاد تلاش کنند.


به گزارش ایلنا از رشت، پارسی با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد باید در دو بخش عرضه و تقاضا صورت گیرد، عنوان کرد: چنانچه اقدامات صورت گرفته در هر دوی این بخش ها موفقیت آمیز باشد، نتیجه مطلوب حاصل می‌شود.
رئیس کمیته فرهنگی،پیشگیری شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان خاطرنشان کرد: در دنیا ثابت شده که پیشگیری مهمتر و اثر بخش تر از درمان است.
وی ایجاد نشاط اجتماعی را از جمله راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر دانست و افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ایجاد فضایی با نشاط برای آنان در چارچوب باورهای اسلامی تاثیر بسزایی در عدم گرایش نسل جوان به آسیب‌های اجتماعی دارد.
مدیرکل بهزیستی گیلان خواستار مشارکت اجتماعی برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد شد و بیان داشت: هم اکنون 37 انجمن مردم نهاد در سطح استان در این زمینه فعالیت می‌کنند.
وی فعالیت‌های پیشگیرانه از جمله آگاهی بخشی و آموزش در زمینه‌های همچون شیوه دوست یابی را از جمله فعالیت‌های انجمن‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر معرفی کرد و گفت: در سال 93 به بالغ بر 500 هزار نفر آموزش داده شد.
پارسی با تاکید بر اینکه آگاهی باید منجر به تغییر رفتار گردد و اجتماع محور باشد، تصریح کرد: فعالیت انجمن های مردم نهاد در روستاها،محلات شهری،مهدهای کودک ،محیط های نظامی، مدارس و . . بسیار حائز اهمیت است و باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت های بهزیستی در زمینه درمان اعتیاد، افزود: هم اکنون 77 مرکز درمان سرپایی ، 47 کمپ ، 3 مرکز گذری اعتیاد ، 6 مرکز تیم سیار گذری ، 1 مرکز پناهگاهی و 1 مرکز اقامت طولانی مدت برای درمان معتادان در استان گیلان فعالیت می‌کنند

هیچ نظری موجود نیست: