ستاد مبارزه با مواد مخدر برای دریافت کمک مالی بیشتر به سازمان ملل متحد دروغ می گوید

15 تیرماه 1394 خبری روی سایت ایسنا می رود که در ان وزیر کشور(مصطفی نجار ) در مصاحبه ای   از ترک اجباری و راه اندازی اردوگاه های ترک اجباری سخن می گوید  در  این خبر  عنوان می شود که بعد از نشست
 مصطفی محمد نجار  با اعضای مینی دوبلین که تامین کننده مالی  مبارزه با مواد مخدر در ایران است  ایشان حکم به  راه اندازی  کمپ های ترک اعتیاد اجباری داده اند که در پی امد ان ما شاهد خبر فعال شدن اردوگاه ترک اجباری شور اباد در چند روز پیش   هستم (البته اقای نجار در دولت احمدی نژاد وزیر کشور بودند ولی اردوگاه شور اباد  چند روز پیش افتتاح شد  )
 بعد از دو روز هم این خبر از روی سایت ایسنا برداشته می شود
همین خبر با همان تیتر یک بار در خرداد سال 1390 چاپ شده است با همان گفتار اما بدون 700 میلیون دلار !
اما چرا یک خبر در فاصله چهار سال و مشابه منتشر می شود

قبل از همه چیز قسمتی از مصاحبه Leik Boonwaat نماینده دفتر سازمان ملل متحد در مبارزه با مواد مخدر و جرائم در ایران را که در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با روزنامه تهران تایمز کرده است را باید بخوانید او از امارهای که مسئولین مبارزه با مواد مخدر به او دادند سخن می گوید  ایشان نماینده گروهی موسوم به مینی دوبلین  است که سالیانه مبالغ هنگفتی به دلار را به سازمان مبارزه بامواد مخدر ایران  می دهد
  Leik Boonwaat می گوید
In consultation with the international community, UNODC together with the Iranian government has developed a new Country Partnership Programme from 2015-2019
این اظهار نظر دال بر تجدید قرار داد قبلی و شروع قرارداد جدید سازمان ملل متحد باایران است قرار دادی که طبق ان گروه مینی دوبلین سالیانه  بیش از 700 میلیون دلار به ایران برای مبارزه با مواد مخدر و کنترل مرزها  و ساخت درمان گاه های دولتی و تجهیز کردن ازمایشگاه ای  تشخیص مواد مخدر روانگردان  و غیره به ایران داده می شود
بر مبنای اینکه
 There are over 1,200 NGOs reportedly working in the field of Drug Demand Reduction in Iran.
ایران بیشتر از 1200 ان جی او دارد که در زمینه ترک اعتیاد فعال هستند
والله 1200 تا شما صد تا نام به بر من قبول می کنم طبق انچه ما می دانیم اصلا ان جی او ها در ایران مغفول مانده اند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی:

ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر مغفول مانده است چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴

The IR of Iran has many successful drug treatment and HIV prevention programmes. It is a leading country in the region providing harm reduction services to many needy persons. There are over 750,000 persons receiving treatment including harm reduction services. Oral Substitution Therapy including Methadone and Buprenorphine maintenance therapy is widely available. Harm reduction packages are available in prisons and for some of the most vulnerable communities. Non-government and civil society organizations are actively involved in providing drug demand reduction and harm reduction services in Iran.
ایران در کنترل و پیشگیری از بیماری  ایدز بسیار موفق بوده است و بیش از 750 هزار نفر در ایران تحت درمان با متادون و بوپرنورفین  و درمان های دارویی برای ترک اعتیاد هستند  و ایران در زمینه درمان اعتیاد و مبارزه با موادمخدر بسیار موفق عمل کرده است و وو
طبق امار اعلام شده  وزارت بهداشت درمان ایران که انهم کمی اغراق شده نزدیک 400 هزار نفر تحت درمان با متادون و بوپرنورفین هستند  نه بیشتر از 750 هزار نفر یک باره بگوید تمامی معتادان  ایران تحت درمان هستند !
در واقع کل  امار و انچه اقای Leik Boonwaat  می گوید  همانهایی است که روسای ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران به او بیلان داده و تبلیغات دروغین مثل

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۴:۲۴ - کد خبر: 153965
علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هفته گذشته در یک نشست خبری از تولید واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین در کشور خبر داد.
 رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن اعتیاد فقط یک طرح تحقیقاتی است و اکنون نه تأییدیه و پرونده ای در سازمان غذا و دارو دارد و نه اثربخشی آن به اثبات رسیده است.


مصاحبه اقایان در ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایران در همه زمینه ها و اعلام   ترک اجباری و تاسیس و فعال شدن اردوگاه های ترک اعتیاد اجباری از دهان وزیر کشور قبلی   اما همزمان با افتتاح شور اباد  اخرین جنجال تبلیغاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر و  میخ این قرار داد بود در واقع هر زمان که ستاد مبارزه با مواد مخدر می خواهد قرار داد جدیدی با  دفتر مبارزه با مواد و جرائم سازمان ملل متحد به ببند شروع به دادن امارهای غیر واقعی و تمجید و تحسین از خود می کند تا نشان بدهد پول ها جای دوری نرفته است و چون عملا ستاد مبارزه با مواد مخدر موفق نبوده است بعد از درج خبر یا همانند سازی خبر انرا از روی فضای مجازی  حذف میکند و همزمانی تاسیس شور اباد می طلبید که وزیر کشور و رئیس  ستاد مبارزه با مواد مخدر  هم گفته باشد ترک اعتیاد اجباری می شود اما کدام وزیر بماند که این وزیرکشور  از گفتار ان وزیرکشور  برای رسیدن به  منافع خود در مینی دوبلین  استفاده کرد و البته خبر اقای نجار هم کمی دستکاری و به روز  شد تا به  مزاق مینی دوبلین خوش  بیاید

خبر اول 
خبر مربوط به خرداد ماه سال 1390 است
وزیر کشور از راه‌اندازی اردوگاه‌های ترک اجباری اعتیاد در مراکز 5 استان کشور خبر داد
وزیرکشور: هر معتادی دستگیر شود به اردوگاه ترک اعتیاد اجباری منتقل می شود

اجتماعی  - وزیر کشور از راه‌اندازی اردوگاه‌های ترک اجباری اعتیاد در مراکز 5 استان کشور خبر داد
به گزارش ایسنا، مصطفی محمدنجار با بیان این‌که براساس قانون جدید مبارزه با موادمخدر، معتادانی که به مراکز درمانی مراجعه کنند مجرم تلقی نمی‌شوند، افزود: این در حالی است که اگر معتادان به مراکز درمانی مراجعه نکنند، باید توسط نیروی انتظامی برای درمان به اردوگاه‌های ترک اعتیاد اجباری منتقل شوند.
به گفته‌ وی، در اردوگاه‌های اجباری، پروتکل درمانی ویژه‌ای استفاده می‌شود که براساس آن پس از سم‌زدایی، مراحل روان‌درمانی، مهارت‌آموزی، بازتوانی و اشتغال طی می‌شود.



کد مطلب: 3256

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 خرداد 1390 - 04:46

در تاریخ خرداد 1393 دو خبر زیر منتشر شده است
با هدف بازدید از مرزهای شرقی ایران
سفرای کشورهای گروه مینی دوبلین به شهر مرزی تایباد عزیمت کردند
تهران - ایرنا - سفرای گروه مینی دوبلین و نمایندگان سازمان های بین المللی مقیم تهران صبح یکشنبه به منظور بازدید از مناطق مرزی ایران و افغانستان تهران را به مقصد تایباد در استان خراسان رضوی ترک کردند.
با حضور سفرای عضو مینی دوبلین؛ بسته پیشگیری از مواد مخدر برای کودکان در معرض آسیب در مشهد ارایه شد
3 روز قبل شاهد اخبار زیر هستیم
اردوگاه اجباری محکومان مواد مخدر امروز آغاز به کار می‌کند
یکی از بزرگترین اردوگاه‌های اجباری مجرمان موادمخدر امروز و بعد از گذشت ١۵‌سال از شروع عملیات ساخت آن در فشافویه افتتاح می‌شود.
وزیر کشور خبر داد: انتقال معتادان به اردوگاه‌های ترک اعتیاد ...
 اردوگاه اجباری مجرمان مواد مخدردر بیابان های نزدیک به آزادراه تهران قم
در تاریخ 15 تیر ماه 1394 همان خبر دوباره با همان تیتر منتشر می شود اما همراه با خبر فعال شدن اردوگاه ترک اعتیاد اجباری شور اباد اما بعد از دو روز از روی سایت ایسنا برداشته می شود جالب  همزمانی این خبر با دوباره فعال شدن کمپ ترک اعتیاد اجباری فشافویه است

خبر مربوط به 15 تیرماه 1394  تکرار همان حرف ها سال 1390 است اما واقعا مصاحبه  با وزیر کشوری صورت گرفته است (کدام وزیر بماند ) و این بار عملا اردوگاه ها فعال می شوند و دیدار با مینی دوبلین تمام و دلارها دریافت شد و رفت تا  چهار سال دیگرو  دوباره همین خبر و 700 میلیون دیگر  !!
و خبر ایسنا هم ناپدید می شود  و انتقال معتادان  و راه اندازی کمپ اجباری  با هم مخلوط می شوند و به  اسم وزیر کشور قبلی و به کام وزیر فعلی    به  مردم القا می شود  !!

وزیر کشور خبر داد: انتقال معتادان به اردوگاه های ترک اعتیاد ...

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران - سرویس: آسیب های اجتماعی - وزیر کشور از راه اندازی اردوگاه های ترک اجباری اعتیاد در مراکز پنج استان کشور خبر داد و افزود: این 
 تاریخ 15 تیر ماه 1394
وزیر کشور از راه‌اندازی اردوگاه‌های ترک اجباری اعتیاد در مراکز 5 استان کشور خبر داد

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی محمد نجار در حاشیه نشست نمایندگان کشورهای عضو گروه مینی دوبلین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بر اساس قانون جدید مبارزه با موادمخدر، معتادانی که به مراکز درمانی مراجعه کنند مجرم تلقی نمی‌شوند، افزود: این در حالیست که اگر معتادان به مراکز درمانی مراجعه نکنند، باید توسط نیروی انتظامی برای درمان به اردوگاه‌های ترک اعتیاد اجباری منتقل شوند. 

به گفته‌ وی، در اردوگاه‌های اجباری، پروتکل درمانی ویژه‌ای استفاده می‌شود که بر اساس آن پس از سم‌زدایی، مراحل روان‌درمانی، مهارت‌آموزی، بازتوانی و اشتغال طی می‌شود.




 نتیجه اخلاقی


اگر وزیر کشور قبلی  اقای  مصطفی محمد نجار گفت
 تربیت حدود شش هزار مربی در امر مبارزه با موادمخدر
 آموزش‌هایی برای پیشگیری از اعتیاد به مخدرهای صنعتی
در اردوگاه‌های اجباری، پروتکل درمانی ویژه‌ای استفاده می‌شود که بر اساس آن پس از سم‌زدایی، مراحل روان‌درمانی، مهارت‌آموزی، بازتوانی و اشتغال طی می‌شود. 
در بخش پیشگیری فعالیت‌هایی همچون آگاه‌سازی مردم و بکارگیری رسانه‌ها به منظور فرهنگ‌سازی برای مبارزه با موادمخدر همواره در دستور کار ستاد مبارزه با موادمخدر بوده است.
پرداخت یارانه به شهرداری‌ها امری دائمی است
هدف از تشکیل گروه مینی دوبلین، مبارزه با موادمخدر است
ایشان  سهمیه مینی دوبلین خود را گرفت رفت 
جناب اقای فضلی وزیر فعلی  کشور
شما هم که می گویید
ایران بیشتر از 1200 ان جی او دارد که در زمینه ترک اعتیاد فعال هستند
ایران در کنترل و پیشگیری از بیماری  ایدز بسیار موفق  است
در ایران بیش از 750 هزار نفر  تحت درمان با متادون و بوپرنورفین  و درمان های دارویی برای ترک اعتیاد هستند 
 ایران در زمینه درمان اعتیاد و مبارزه با موادمخدر بسیار موفق عمل کرده است
دوبلین خود را بگیرید و بروید و به قول قدیمی ها
 نخود نخود دوبلین تو  بگیر برو راه  خود
شما را به خیر ما را به سلامت ملالی نیست به جز دورغلین شما

هیچ نظری موجود نیست: