دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان:پیشگیری تنها راه نجات کشور از اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان:
پیشگیری تنها راه نجات کشور از اعتیاد است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: پیشگیری تنها راه نجات کشور از اعتیاد به عنوان شوک هزاره سوم است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، غلامرضا آقامیرزایی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان اظهار کرد: محور اصلی سال‌جاری در زمینه مبارزه با موادمخدر کشور جامعه‌مدار نمودن آن است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه این روزها موادمخدر توسط افراد بی‌سواد در مکان‏‌های محقر در حال تولید است، عنوان کرد: چشم‌انداز ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ریشه‌کن کردن موادمخدر و روان‌گردان‎ها است.
این مسئول تاکید کرد: از سویی نباید فراموش کرد، تحقق این مهم کار سختی است، بر این اساس بهتر است، روی چشم‌انداز کنترل وضع موجود و ریشه‌کن کردن در برنامه درازمدت تمرکز کرد.
آقامیرزایی عنوان کرد: تاکنون راهکارهای مهم و مختلفی در زمینه مبارزه با موادمخدر طی شده است که نتیجه خوبی در بر نداشته است.
وی با اشاره به مرز 1200 کیلومتری کشور ایران با افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده تریاک، یادآور شد: در این زمینه تلاش‏‌های زیادی صورت گرفته و افرادی نیز شهید شده‌‏اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان افزود: این در حالی است که در نهایت در حوزه مقابله و درمان عملکرد موفقی به دست نیامده است، بر این اساس تنها راه نجات کشور از این معضل را باید در پیشگیری جستجو کرد.
آقامیرزایی با اشاره به اینکه پیشگیری به منزله کاهش در میزان تقاضا است، گفت: بنابراین خانواده‎ها به عنوان رکن اصلی جامعه باید آموزش‌‏های لازم را فرا گیرند.
وی خاطرنشان کرد: در بررسی‎های صورت گرفته مشخص شده است، بیش از 50 درصد والدین پس از گذشت پنج سال از اعتیاد فرزند خود مطلع می‏‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان از افزایش افراد نگهداری شده در مرکز ماده 16 شهرستان خرم‌آباد از مجموع 230 نفر قریب به 100 نفر بروجرد هستند که این نشان‌دهنده وجود خطر در این زمینه در شهرستان بروجرد است.
آقامیرزایی با اشاره به شعار سال جاری ستاد مبارزه با موادمخدر لرستان با موضوع پیشگیری از اعتیاد ضامن سلامتی عمومی خاطرنشان کرد: توصیه سرانه ورزش و استفاده بهینه از ظرفیت‎های موجود، توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین و استفاده از ظرفیت‎ و شخصیت‏‌های برجسته و علمی شهرستان بروجرد می‏‌تواند در زمینه تحقق این شعار موثر باشد.
وی با تاکید بر تقویت مرکز TC بروجرد، افزود: ظرفیت پذیرش این مرکز بیش از 200 نفر است و در حال حاضر همواره کمتر از 20 نفر در این مرکز TC پذیرش شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: