افزايش اعتياد به مواد مخدر صنعتي

افزايش اعتياد به مواد مخدر صنعتي
درمان مواد مخدر صنعتی نه تنها سخت است بلکه آثار سوء عمیق تری بر سلامتی افراد می گذارد.
عصرخبر: رئیس سازمان بهزیستی با ابراز تاسف از افزایش اعتیاد به موادمخدر صنعتی در بین معتادان، گفت: مصرف موادمخدر صنعتی، از چهار درصد در کل معتادان، به ۲۴ درصد در شرایط حاضر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در محل دفتر وی ضمن بیان اینکه سازمان بهزیستی چندین مسئولیت سنگین بر عهده داد، اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار معلول در کشور، به طور مستقیم تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان بهره مند می شوند، البته ۴۰۰ هزار نفر از این معلولان، در روستاها سکونت دارند.

وی با اشاره به تاکید سخنان دکترحسن روحانی، رئیس جمهوری، رویکرد بهزیستی را اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف تعیین شده ذکر کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با ابراز تاسف از افزایش اعتیاد به موادمخدر صنعتی در بین معتادان، گفت: مصرف موادمخدر صنعتی، از چهار درصد در کل معتادان، به ۲۴ درصد در شرایط حاضر افزایش یافته است.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات خانواده ها بحث اعتیاد است، از افزایش رشد اعتیاد بین زنان خبر داد و تصریح کرد: شمار زنان معتاد به موادمخدر، از چهار درصد از کل معتادان، به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به مضرات مواد مخدر صنعتی بیان داشت: درمان مواد مخدر صنعتی نه تنها سخت است بلکه آثار سوء عمیق تری بر سلامتی افراد می گذارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این مطلب که سالانه ۹۵۰ تا هزار کودک به دلایل مختلف در کشور رها می شوند، افزود: مسئولیت نگهداری و پرورش این کودکان به عهده بهزیستی است.

محسنی بندپی در خاتمه شرایط کاری کارکنان بهزیستی در حوزه های مختلف را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: کارکنان بهزیستی با مددجویانی سر و کار دارند که به معضلات مختلف دچار هستند که می طلبد تا به دغدغه های دستمزدی کارکنان بهزیستی در کشور توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز برای حضور در آئین معارفه علیرضا ایزدپور به عنوان مدیرکل بهزیستی استان به سمنان سفر کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ -

هیچ نظری موجود نیست: