عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها به ارایه آمار محدود شده است

صلاحی با هشدار نسبت به رشد 20 درصدی مصرف مواد مخدر صنعتی تاکید کرد:
   ۱۳۹۴/۰۵/۱۷                  
عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر تنها به ارایه آمار محدود شده است
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر باید شفاف‌سازی کند برای مبارزه با مواد مخدر چه اقداماتی انجام داده، گفت: تنها کار مفید این سازمان ارائه آمار و گزارش سالانه از مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از مصرف مواد مخدر است.
عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی انتقاد کرد وگفت: متاسفانه مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور از 4 به 24 درصد رسیده که این مصرف بی‌رویه و عوارض ناشی از آن در آینده نیز فاجعه آمیز خواهد بود.



علل روی آوردن زنان به اعتیاد و کارتن خوابی ریشه یابی شود
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از افزایش آمار اعتیاد و کارتن خوابی در بانوان کشور، تصریح کرد: افزایش آمار اعتیاد  و کارتن خوابی در بانوان کشور زنگ خطری جدی است که بسیار جای تفکر دارد، در گذشته مبتلایان به مواد مخدر جوان بودند ولی امروز بانوان کشورمان به این بلای خانمانسوز مبتلا شده اند که این موضوع نشان دهنده اپیدمی شدن این معضل در جامعه است بنابراین می‌طلبد همه سازمان ها با برنامه ریزی مسنجم به طور مصمم و جدی در این راه گام برداشته  و ریشه اعتیاد را در کشور بخشکانند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، بر ریشه یابی علل روی آوردن زنان به اعتیاد و کارتن خوابی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد رو به افزایش است لذا مسئولان باید دلسوزانه تر در این راه گام بردارند، لازم است علل روی آوردن بانوان کشور به اعتیاد و کارتن خوابی نیز بررسی و ریشه یابی شود.
 
انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
صلاحی با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: مشخص نیست این سازمان عریض و طویل تاکنون برای مبارزه با این بلای خانمان سوز چه برنامه و راهکاری داشته که گرایش و مرگ و میرها به مواد مخدر افزایش یافته، می توان گفت تنها کار مفید این سازمان ارائه آمار و گزارش سالانه از مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از مصرف مواد مخدر است بی آنکه برای رفع این معضل چاره ای بیندیشد؛ بهتر است این سازمان شفاف سازی کند که تاکنون برای رفع این معضل چه فعالیتی داشته و در آینده قرار است چه برنامه‌هایی برای مقابله با این معضل داشته باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم،  با ابراز تاسف از دسترسی  آسان به مواد مخدر در کشور، گفت: هم مرز بودن با کشور افغانستان، فراوانی تولید مواد مخدر صنعتی در کشور و عدم برخورد جدی با عناصر دانه درشت موجب  فراوانی و دسترسی آسان به مواد مخدر در کشور شده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: افزایش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی در کشور بسیار نگران کننده است چون این مواد در لابراتوارها و آشپزخانه ها به صورت غیراصولی و غیربهداشتی تولید می شود.
 
در مبارزه با مواد مخدر و قاچاق آن موفق نبوده ایم
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس نهم، با تاکید بر برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: متاسفانه برخورد قضایی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر بازدارنده نبوده و در کل می توان گفت در مبارزه و مقابله با مواد مخدر و قاچاق آن موفق نبوده ایم.
وی با بیان اینکه نباید در خصوص مواد مخدر و تلفات ناشی از آن مخفی کاری کنیم، بیان کرد: چرا در خصوص تلفات ناشی از مواد مخدر و مصرف بالای شیشه و کراک مخفی کاری می شود در حالیکه این موضوعات باید علنی شود که خانواده ها از مبتلا شدن فرزندان خود به این بلای خانمان سوز جلوگیری کنند اگر در این خصوص مخفی کاری و پنهان کاری صورت گیرد آمار تلفات روز به روز افزایش می یابد لذا در این خصوص باید فرهنگ سازی و خطرات آن را در جامعه اطلاع رسانی کنیم.
صلاحی تصریح کرد: متاسفانه اوقات فراغت جوانان با روی آوردن به مواد مخدر پرشده در حالیکه با برنامه ریزی منسجم می توان جایگزینی برای مواد مخدر و پر شدن اوقات فراغت جوانان داشته باشیم.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم، یادآور شد: در حوزه مواد مخدر قوانین خوبی داریم ولی متاسفانه در هنگام اجرا و نظارت، مسئولان ذی ربط  هیچ گونه انگیزه ای برای اجرا از خود نشان نمی دهند.
 
مبارزه با مواد مخدر عزم ملی می خواهد
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر عزم ملی می‌خواهد، گفت: مبارزه با مواد مخدر از عهده و توان یک سازمان و نهاد خاص خارج است و یک عزم ملی می خواهد اینکه بخواهیم یک سازمان خاص را مقصر بدانیم و همیشه آن را متهم کنیم نتیجه ای نخواهد داشت لذا همه دستگاه ها باید برای رفع و مهار این بلای خانمان سوز همکاری لازم را داشته باشند./

هیچ نظری موجود نیست: