آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و معلم لرستانی ارائه شد

    انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان:

آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و معلم لرستانی ارائه شد 

 


آموزش پیشگیری اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: حدود ۳۳۰ هزار دانش‌آموز و معلم لرستانی از ابتدای سال جاری آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، غلامرضا آقا میرزایی شامگاه دوشنبه در کارگروه بانوان و خانواده که در استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: در خصوص اعتیاد زنان در سال 93 اقدامات جدی از جمله راه‌اندازی مرکز زنان متجاهر به اعتیاد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دو ساختمان با ظرفیت 100 نفر راه‌اندازی کردیم که از ابتدای سال تاکنون 126 زن شناسایی و به این مرکز انتقال داده شد.
وی با اشاره به اینکه یک مرکز نگهداری از زنان متجاهر به اعتیاد در شهرستان بروجرد راه‌اندازی شده است، افزود: در حال حاضر کل افرادی که از مراکز ما خدمات گرفتند حدود 300 نفر است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به اینکه محور اصلی کار ما در سال جاری پیشگیری از اعتیاد بوده است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری به بیش از 330 هزار دانش‌آموز و معلم لرستانی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه‌ شده است.
وی با بیان اینکه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به 300 هزار دانش‌آموز و 30 هزار معلم استان ارائه‌ شده، عنوان کرد: آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه خرم‌آباد نیز در صورت تخصیص اعتبار انجام می‌رود.
عبدالله موموندی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی دو مأموریت اصلی در لرستان دارد اظهار داشت: تحقق اهداف توسعه پایدار روستایی و کشاورزی و تأمین امنیت غذای دو مأموریت جهاد است که برای تحقق آن باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان بریم و در این راستا باید به سمت توسعه منابع انسانی برویم.
وی افزود: جمعیت زنان روستایی لرستان با 330 هزار و 763 نفر، 19 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که حدود 281 هزار نفر معادل 61 درصد زنان روستایی باسواد هستند.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: جمعیت فعال اقتصادی زنان روستایی بیش از 27 هزار و 434 زن روستایی است.
وی با اشاره به اینکه زنان در مناطق روستایی نقش‌های مختلفی ایفا می‌کنند، عنوان کرد: 40 درصد زیر بخش زراعت را بانوان انجام می‌دهد و در حوزه دامپروری نیز بالای 50 درصد فعالیت‌های این حوزه را انجام می‌دهند.
موموندی با اشاره به اینکه گرچه ممکن است فعالیت‌های بانوان درآمدزا نباشد ولی حداقل کمکی برای آن‌ها است، تصریح کرد: زنان در جوامع روستایی ما نقش پررنگی ندارند بنابر این وظیفه‌ داریم تمرکز بیشتری در زمینهٔ توانمندسازی این قشر داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته 24 صندوق فعال و اکنون 30 صندوق در حال تأسیس داریم.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تمرکز بر آموزش و پشتیبانی مستمر زنان روستایی داشتیم، گفت:  تعداد زیادی از زنان روستایی را در پروسه کاشت، داشت و برداشت زعفران دخیل کردیم، پروژه پرورش مرغ بومی و کارگاه‌های پخت نان محلی از دیگر پروژه‌هایی است که از سوی این افراد اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه تولید کود ورمی‌کمپوست و اکنون نیز زنان روستایی پروژه کشت گیاهان دارویی کار می‌کنند، افزود: سه هزار و 312 نفر را آموزش مبتنی بر یادگیری در زمینه‌های مختلف دادیم.
موموندی با اشاره به اینکه تاکنون زنان روستایی لرستان در 11 نمایشگاه درون و برون‌استانی شرکت کرده‌اند، بیان کرد: نخستین جشنواره فرهنگی بومی بانوان روستایی جمعه 16 بهمن‌ماه در پارک بانوان لرستان برگزار می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: